Meny Lukk

KLAGE PÅ HYTTERENOVASJON

Jeg har i dag, 7. juli,  sendt følgende klage til Nore og Uvdal kommune:
«Jeg er hytteeier på Steinset ved Økteren/Borgemarka.
I dag, tirsdag 7. juli var vi en tur ned til Rødberg for å handle, og siden vi har vært på hytta noen dager var det naturlig å ta med avfall for å kaste i containere som er plassert ved brua i Borgegrenda.
Nok en gang opplever vi overfylte containere, og med søppel flytende rundt – til stor glede for flere kråker.
Sender med et bilde som viser tilstand – og antar videre beskrivelse er unødvendig.
På lukene er slått opp informasjon om at «Dersom det er fullt her prøv den andre siden». Her hjelper ingen side man prøver.
Videre står at «Dersom containeren er full, ring tlf 32 74 27 00».
Vel, jeg ringer og får til svar «dette telefonnummer er ikke i bruk» – og det er det nok lenge siden det har vært. Jeg ringte samme for et år eller to tilbake, og fikk samme svar.

Hytteeiere, meg inkludert, betaler kr 1.000,- i året for renovasjon. Da både forventer og krever jeg at jeg får den tjenesten jeg har betalt for. Det innebærer at de gangene en er på hytta i løpet av året i det minste kan få kastet fra seg noen bæreposer med søppel. Dersom det ikke er mulig ber jeg om å få refundert innbetalt renovasjonsavgift for året.
Nå kjenner ikke jeg til om kommunen har noen rutiner som sikrer at de som utfører søppeltømming virkelig gjør jobben sin. Gjentatte ganger med overfylte containere er lite tilfredsstillende.
Vi tok med oss bæreposene med avfall videre i bilen, og ber om tilbakemelding når containere er tømt for søppel, slik at det kan være mulig å få de levert/kastet.»